火曜日から木曜日はNTOUとの交流

長崎大学水産学部に設置した国際交流推進室の開催セレモニーのため、国立台湾海洋大学の副学長をはじめ、4人の教授、研究員、大学院生などが来日した。久しぶりにあう先生らも数人いました。火曜日の午後には、セレモニーをひらき、僕が司会進行やくとして頑張りましたが、この様な場に使う英語が分からなかったため、かなり緊張して、反省する点をいくつあがりました。もうちょっと、この様なときに使う英語を勉強しないといけないかもしらない。この様な仕事がふえそうだ。

The vice president of the National Taiwan Ocean University, and a number of faculty, researchers, and students came to Nagasaki to help celebrate the opening of our Office of International Exchange between our two institutions. I was the moderator (master of ceremonies?) of the ceremony, which involved speeches by either side, as well as unveiling a plaque and what-not. Personally, I think I did a terrible job at moderating. English or Japanese, I will need to look-up how to do this, since I have a feeling that I will be doing more of this in the future...

コメント

このブログの人気の投稿

RStudioとggplot():プロットができないとき

光合成関連の単語

大村湾調査!! ~海藻・生き物編~